O hře

Píše se rok 1950 a někde v lesích na Sibiři začíná zima. Skupina trestanců, kteří právě kopou novou část příjezdové cesty na okraji vzdálenějšího perimetru tábora, zpozorní ve chvíli, kdy se jejich hlídač vypaří a nad nimi zůstane dozorovat jeden z oblíbenců. Od ubikací se začne ozývat vzdálený ruch a pokřikování. Trestanci ve strachu z prodlevy práce a možného trestu stále kopou. Po tom, co se ani po dlouhé době hlídač neukazuje začne jejich tempo polevovat, až nakonec ustane. Kolem je klid a ticho. Skupina se vrací obezřetně do tábora a s překvapením zjišťuje, že tábor je prázdný. Všichni jsou pryč, až na velitele a kuchaře…

Aktéři se ve hře musejí vypořádat s různými úkoly a nástrahami. Aby došli svého cíle musejí získat dostatek zásob na pochod přes Sibiř a uniknout z tábora při nejvhodnější příležitosti. Avšak tábor je oplocený a celý perimetr obcházejí hlídky. Kdo uteče? Kdo přežije? Zvládnou to všichni?


Hra začíná v sobotu v 9:15 a končí přibližně ve 22:00 večer. Změna vyhrazena dle vývoje hry.

Pravidla

Organizátor má v rozhodování konečné slovo. Agresivní, výbušné a hrubé chování není tolerováno. Chceme si zahrát a pobavit se, ne si nadávat, ubližovat a rozčilovat se.

Hra má několik základních pravidel: omráčení, zabití, zranění, nemoci, léčení, krádež, vězení. Další pravidla blíže specifikují lokace se svými mechanismy umístěné v herním prostoru.

V rámci hry a rolí je dovoleno v podstatě vše, kromě: věcí které omezují a vymezují pravidla, neslušného a hrubého chování, ničení herního prostoru a vybavení.
Činnosti, nápady a aktivity, které vzniknou vyplynutím z nějaké herní situace se můžou aplikovat do hry. Věci většího rozsahu je dobré probrat s organizátorem.

Ve hře je velký podíl improvizace a reagování na herně vzniklé situace. Hra jede bez přestávek, tedy zůstáváme převážně v herních rolích. Řešení mimo herních a organizačních věcí se provádí v průběhu tím způsobem, že hráč (nebo organizátor), dá ruku nad hlavu a dává tím najevo, že teď není ve hře.

Ve hře se používají repliky zbraní na kapsle a měkčené zbraně na blízko. Hráči si nemusí vozit žádnou zbraň, jsou již nachystané.

Herní mechaniky

Omráčení – přijdu k někomu zezadu a řeknu: jsi omráčený. Dotyčný si nepamatuje, co se stalo. Probouzí se až po nějaké chvíli, nebo ho někdo vzkřísí.

Zabití – hráč má 3 životy, může být 3x "zabit" než nastane úplná SMRT. Jestliže postava dojde do fáze SMRT, přijde o 3 životy, tak daná osoba přichází do hry jako úplně nová postava. Zabití a smrt přicházejí buď po zranění, nemoci a nebo ihned.
Příklady zabití: dojde ke mně jiný hráč a umlátí mne páčidlem - smrt.

Zranění, nemoci, léčení – ve hře mohou vzniknout zranění a různá onemocnění.

  • Fyzické zranění se řeší obvazy a následným hraním zranění (noha-kulhání, poraněné břicho-svíjení se v bolestech atd.)
  • Nemoci se řeší ruským penicilinem (pozn. k historickému faktu: údajná syntetizace penicilinu pro SSR: Zinaida Yermolyeva) a mazáním
  • Aplikace léčiva musí proběhnout do 1 hodiny, jinak přichází 1x zabití
  • Zranění a nemoci léčí doktor, nikdo jiný

Nemoci: ve hře se vyskytuje několik druhů nemocí, nechte se překvapit do hry

Krádež – herní materiál se může krást. Při okrádání hráče můžete vzít pouze jednu věc. Zákaz kradení osobních věcí dalších účastníků, neherních věcí a věcí, které budou vyznačeny na místě.

Lokace – každá lokace má svá pravidla a mechanismy, která jsou popsána na místě

Jídlo – je důležité zajistit jídlo pro přežití. Všichni jsou hladoví a odráží se to i na morálce. Všem je jasné, že bez jídla nepřežijí. Jídlo a voda jsou v průběhu hry herní, nikdo si do hry nebere vlastní jídlo. V herním prostoru bude maso i zelenina. V případě dalších dotazů se obraťte na organizátora.

Suroviny ve hře: je zde několik druhů surovin: zbraně, munice, jídlo, různé vybavení, léky. 

Jazyk - postavy budou mít vůči některým dalším jazykové bariéry. Např. národnosti Němec vs. Rus.

Ve hře bude důležité sledovat centrální čas v táboře, který určuje spouštění různých herních mechanik.

Cíl hry

Přežít a utéct z tábora než dorazí posily, což bude následujícího rána. Z tábora může utéci jen dobře vybavený jedinec aby přežil cestu přes Sibiř.

Dlouhodobé cíle:

Účastníci si mohou odnést informace o pracovních táborech v okolí Jakutska na Sibiř s kouskem historie o SSSR. Zároveň má účastník malý zážitek díky možnosti být součástí pracovního tábora a vžít se do životů lidí, kteří na takových místech pobývali. Hráči si též odnáší prožitek ve formě interakce s jinými postavami ve hře, což může účastníka v reálném životě posunout v jeho osobní komunikaci zase o kousek dál, překonávání strachu a nejistoty v komunikaci. Dále dochází i k seznamování a propojování lidí, kteří mimo hru žijí na různých místech a vznikají tak nové příběhy a nová přátelství. Aktér díky smíchu a pohodě na akci odjíždí domů spokojený.

Ve hře je logicky možný vývoj postav. Mohou vznikat nové nesváry, ale zároveň mohou zanikat i staré nevraživosti.

Kostýmy

Kostýmy volte jednoduché, budete vězni v táboře v roce 1950 a venku bude chladno. Nejideálněji jednobarevné oblečení - tepláky, kalhoty, vojenské košile, kabáty, vaťáky atd.

Prosím, vyhněte se modernímu oblečení jak army tak civil. Žádné křiklavé barvy a velké nápisy přes celé oblečení.

Ostatní

STOP – křičí se v případě, když někdo něco přehání, vzniká konflikt mezi hráči, něco je herně nebezpečné

ČERVENÁ – křičí se při zranění ve hře

Lékárnička je u organizátora.

Pravidla budou vyvěšena i v táboře. Každá přihlášená postava dostane vlastní, osobní informace předem.


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky